7 Eylül 2012 Cuma

Manuel Fernandes Aptal mı? Ya da Biz?



    Dün Gazetecilik ya da Azmettiricilik yazısında medyadaki kirli haber ve dezenformasyonun nasıl olduğuna dair bir şeyler anlatmaya çalışmıştık. Yine böyle kirli bir haberden bahsetmek istiyorum. Yeni değil bir kaç gündür internet sitelerinde dolaşan bir haber bu...

      Haberde Batuhan üzerinden üstü kapalı bir karalama kampanyası yürütülüyor. Haberlere göre Batuhan "Fernandese iki pas attım aptal oldu" dediği söyleniyor hatta Fanatik gazetesi abartmış olayı Batuhan'ın Fernandese giderek "iki pas attım aptal oldun sen de bize pas ver de biz de gol atalım" dediğini yazmış. İlk önce Eurosport'un sitesinde okudum ben bu haberi. Haberin altında Habertürk-Eurosport diye kaynak gösterilmişti. Sonra olay büyüdü ve tüm gazeteler şöyle tek elden çıkmış bir haber koydular : İki pas attım aptal oldu...

      Batuhan'ın geçmiş hatalarının da sık sık vurgulandığı haberlerde amaç "Batuhan işte , yapar tabi" dedirtmek. Peki Batuhan gerçekten Fernandes'e aptal dedi mi? Aslında olay baştan aşağı bir dezenformasyondan ibaret. Lig Tv'de "işte Karabükspor-Beşiktaş maçının perde arkası" diye duyurulan haberden aşırılmış sözler kirletilerek orasıyla burasıyla oynanarak bu hale getirilebilmiş. Lig Tv'nin internet sitesinde hala "Fernandes'e iki pas verdim..." diye videolu bir şekilde yer alan habere "aşırmacı gazeteciler" bakma gereği ya da teyit etme gereği duymamışlar. Zaten haberde "iddia ediliyor" diyorlar ve tüm yükümlülükten kurtulduklarını sanıyorlar. Hatta Eurosport yine aynı maç içinde Batuhan'ın Olcay'a "kazma sen ne anlarsın şuttan" dediğini "iddia ediyor".

       Peki gerçekten Batuhan Olcay'a ve Fernandes'e ne dedi? Öncelikle Olcay ile geçen diyaloğu aktaralım:

Batuhan: Sen ön direğe orta yap.Ben şuraya koşu yaparım.
Olcay: Ben bazen içeriye koşu yapıp şutta atabilirim.
Batuhan: Sen kaleye vurma oğlum bana at ben vururum.

     Bu diyalogdan sonra Olcay da gülerek Batuhan'ın boynuna atlıyor şaka maiyetinde...

     Fernandes ile ilgili diyalog da ise Fernandes'in adından başka hiç bir şeyi yok! Olay Batuhan ile İbrahim Toroman arasında geçiyor. İkinci yarının başlangıcında takım sahaya dizilirken Batuhan Toroman'ın yanına gelerek:

      Fernandes'i gördün mü iki pas attım kendine gelemedi. Şimdi sıra onda...
Bu cümleden sonra Batuhan, Toroman ve yanlarındaki Necip gülüyor ve bölgelerine gidiyorlar.

        Tamamen Batuhan'ın "adının çıkmış olması" üzerinden yapılan bu haber Batuhan için bir karalamaya dönüşmüş durumda. Niçin bu hale geldi peki bu haber? Polemik arayan "bulvar gazetesi" kıvamındaki spor gazeteleri ve araştırmadan haber yapan tüm haber kuruluşlarının taşıdıkları odunlarla alevlendi bu haber.

       Batuhan'ı sevmeyebilirsiniz ya da nefret de edebilirsiniz ama bu onunla ilgili yalan haber yapmanız anlamına ya da haberin aslını bilmeyen insanlara Batuhan'ı kötüleme hakkınız olduğu anlamına gelmez. Eminim ki bir çok kişi bu haberleri okuduktan sonra habere inandı ve Batuhan'a olur olmaz şeyler söylendi.

      Tekrar ediyorum sütten çıkmış ak kaşık demiyorum Batuhan'a, geçmişte yaptıkları ya da yarın yapacakları size bu hakkı vermez diyorum. Araştırmadan copy paste yapmanın habercilik sayıldığı bir ortamda az biraz Google kullanın diyorum, en azından ben hangileriniz copy paste'ci hanginiz haberci olduğunu  Google'a "Fernandes aptal oldu" kelimelerini girip çıkan sonuçlardan çıkarabildim. Ama copy paste'ten başka bir şey göremedim.

       Bu yazdıklarımı da o "basın(!)" kuruluşları gibi iddia etmiyorum isteyen "Fernandes'e iki pas verdim..." linkini tıklayarak yazdıklarımı kanıtlarıyla da görebilir.

     
Açık link: http://www.ligtv.com.tr/haber/fernandese-iki-pas-verdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder