28 Eylül 2012 Cuma

Çözüm Yalın ADSL...

      Size kişisel ve gereksiz bir durumumu anlatayım. Yazının son bölümünde de demek istediğimi... Evimde TTNET'ten istemeyerek de olsa daha iyi bir alternatifi olmadığı için internetini kullanıyorum. Bunun için ilk başvurumda yeni bir eve geçtiğim için önce telefon hattı bağlattım. Bayideki çocuğun da yardımıyla fiyakalı bir telefon numarası buldum. Eve interneti ertesi gün bağladılar ben de bağlanana kadar sabit bir telefon alamadığım için gelen yetkili " ben en azından siz interneti kullanın diye telefon gelene kadar direk hatta bağladım modemi bu şekilde kullanırsınız sonra takarsınız telefonu" dedi. Teşekkür ettim ve o şekilde kullandım bir müddet.

     Sonra baktım ki cep telefonlarının ihtiyacı karşılaması sebebiyle hiç sabit bir telefona ihtiyaç duymuyorum. İnterneti de böyle kullandığıma göre " bir de gidip sabit telefon mu alacağız" uyanıklığıyla (!) bu şekilde kullanmaya devam ettim. 2. yılına giriyoruz bu uygulamanın ve hiç de bir sorun yaşamadım. Ama ben bu zamanlar içinde devamlı bu telefon için abonman bedeli denen saçma sapan bir parayı ödedim. 21 lirayı her ay fatura olarak ödüyordum ama o telefondan bir kere "alo" dememiştim.

     Sonra nasıl yaparız diye araştırdım yalın ADSL diye bir şey varmış. Ona mı geçsem dedim ama onda da sağ olsun Birgün Gazetesinde Ali Gül isimli bir vatandaşın yazısı ve buna benzer yorumlarla internetsiz kalacağım diye korkumdan yanaşmadım.

    Şimdi her ay faturamı ödüyorum, bazen unutuyorum 3-4 fatura birikiyor toplu olarak ödüyorum falan filan... Şimdi bunun iki çözümü var ya yalın ADSL ya da eve telefon bağlatıp en azından ödediğim paranın karşılığını almak. Yani bu kadar basit. Şimdi diyeceksiniz ki bundan bize ne, o zaman şöyle bir benzetme yapayım da asıl derdimi anlatmış olayım:

    Bu hikayeyi hepinizin bildiği bir şeyle örneklendirmek gerekirse; bu hikayedeki ben Beşiktaş'ım, Quaresma da o kullanılmayan telefon hattı!!! Çözüm bana göre yalın ADSL ama bakalım ne olacak?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder